Vychází jedinečná publikace o Arcibiskupském paláci v Praze

9.4.2013

Vychází jedinečná publikace o Arcibiskupském paláci. Nové doplněné vydání průvodce pražským Arcibiskupským palácem představuje kromě historie budovy a některých uměleckých památek, také přehled pražských arcibiskupů. Autorem publikace, která je doplněná velkým množstvím fotografií, je Jiří Kropáček.

„S výjimkou Pražského hradu bychom asi těžko v Praze hledali jiný takový dům, který by po tam dlouhou dobu bez jakéhokoli přerušení sloužil stále stejnému účelu. Byl vybudován v jiné době, a dnes nás oslňuje nevšední rokokovou nádherou. Vnímáme ho jako dědictví předků, kteří dokázali vytvořit hodnoty, jimž se můžeme tolik obdivovat,“ píše v úvodu k publikaci pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka OP.

Budova Arcibiskupského paláce, která se začala budovat před 450 lety, není jen muzeálním obrazem dávné minulosti, ani pouze fungujícím úřadem pražské arcidiecéze. Arcibiskupský palác, kde odedávna sídlili pražští arcibiskupové, je rovněž svědkem zápasů církve v neustále se měnícím světě a také svědkem zápasu o věrnost Bohu.

Čtenář v této knize nalezne historii tří etap, během nichž Arcibiskupský palác získával svou současnou podobu. Od období pozdní renesance spojené s působením arcibiskupa Antonína Bruse z Mohelnice, přes druhou ranně barokní etapu za Jana Bedřicha z Valdštejna se autor knihy dostává až k poslední fázi, kterou byla rokoková úprava za Antonína Petra Příchovského z Příchovic podnícená velkou tereziánskou přestavbou Pražského hradu. Díky zasvěcenému textu, ale také díky barevným fotografiím se čtenář dozví mnohé o významných prvcích interiéru a jeho výzdobě. Kromě renesanční kaple je pozornost soustředěna především na sérii nástěnných koberců s názvem „Nová Indie“. Novinkou oproti prvnímu vydání jsou životopisy pražských arcibiskupů, kteří sídlili v paláci na Hradčanech.

Knihu   lze zakoupit ve kterémkoli knihkupectví Karmelitánského nakladatelství nebo v distribuci Karmelitánského nakladatelství, včetně internetové prodejny na adrese www.ikarmel.cz. Seznam kamenných prodejen naleznete na adrese www.kna.cz/prodejny. (Aleš Pištora, apha.cz)

Arcibiskupství pražské, Arcibiskupský palác v Praze - publikace, Jiří Kropáček

Jiří Kropáček: Arcibiskupský palác v Praze - 2. vydání,

Sekce: tituly KNA   |   Tisk   |   Poslat článek známému